dinsdag 22 september 2009

Het leven is een feestje

- 'Vandaag zei Meneer Wiskunde tegen degene die naast mij zat en ook tegen mij:
'Jullie komen er niet.
Jullie redden het niet.'
In het leven bedoelde hij. Niet wiskunde, die hoop heb ik al opgegeven.
Ergens vond ik het best wonderlijk. Ik bedoel, zonder slag of stoot in zes gymnasium. Nu ja, het is geen garantie voor, überhaupt, een leven. Maar het is wel al een begin. En bovendien, vind ik het leven best leuk.'

-'Mocht het nou onverhoopt toch niets worden, dan heb je altijd mij nog. En als ik nou zorg voor een toekomst...
want plannen, daar hou ik van. En dan plennen hè?
en als het niet lukt krijg ik een woedeaanval en ga ik papiertjes vanuit een matrix linksom stuk scheuren.'


-'en dan proppen ervan maken en over je linkerschouder, samen met een grote diepe theatrale zucht weg gooien.'

precies

Geen opmerkingen:

Een reactie posten